Zintegrowana platforma wspomagająca świadczenie usług i zarządzanie ich bezpieczeństwem. Przeznaczona jest do kompleksowej obsługi operatora telekomunikacyjnego. Łączy komponenty wspierające zarządzanie usługami i bezpieczeństwem.
Wieloletnie doświadczenie oraz znajomość rynku w połączeniu ze sprawdzonym podejściem modułowym dają zupełnie nową jakość i możliwości systemu. Innowacyjne mechanizmy automatyzacji działań i podejście procesowe sprawiają, że praca jest bardziej efektywna. Unikalny i szeroki zakres funkcjonalny zaspokaja bieżące i przyszłe potrzeby operatora.
Platforma SORT.B3S powstała w ramach projektu pn.: „Zintegrowana platforma wspomagająca świadczenie usług i zarządzanie ich bezpieczeństwem dla lokalnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020.
Katalog produktów pozwala na definiowanie ofert złożonych z poszczególnych usług bądź pakietów usług, z uwzględnieniem promocji. Oferty mogą być zróżnicowane dla wybranych grup klientów.
Na poziomie katalogu produktów można wyspecyfikować także technologie w jakich mogą być świadczone usługi, dzięki temu wiadomo jakie urządzenia będą potrzebne danemu klientowi.
SORT.BSS pozwala m.in. organizować akcje sprzedażowe dotyczące wybranych grup klientów w zdefiniowanych lokalizacjach i ofertach. Do wyboru możliwe są tylko oferty spełniające specyficzne kryteria, w szczególności wymagające jedynie tych technologii, które dostępne są na danym terenie. Oferty prezentowane są zarówno w postaci tabelarycznej jak i jako wykresy obrazujące opłaty w poszczególnych okresach rozliczeniowych. Wszystko po to by móc czytelnie prezentować informacje, co ma ogromne znaczenie dla komfortu obsługi systemu i gwarancji dokonania właściwego wyboru.
SORT.BSS sprawdzi się również w zastosowaniu na urządzeniach mobilnych. Wszystkie funkcjonalności można wykorzystywać pracując w terenie np. podczas akcji sprzedaży door to door.
Możliwość segmentacji Klientów z dowolną liczbą definiowalnych parametrów, pozwala indywidualizować obsługę różnych grup klientów. Wszystkie operacje wykonane na koncie klienta są rejestrowane. W trakcie procesu obsługi klienta operator na jednym ekranie ma wszystkie dane i wszystkie działania jakie może wykonać oraz informację o historii działań i wgląd w ewentualne notatki, opisy jakimi wcześniej Klient został opisany.
System posiada mechanizmy pozwalające na wysyłanie informacji do wybranych Klientów dotyczące różnych działań podjętych w związku ze świadczeniem usług. Typowym przykładem jest informacja o wystawionej fakturze. Dystrybucja odbywa się drogą mailową i/lub za pomocą SMS.
W Systemie jest możliwość zdefiniowania dowolnej liczby magazynów oraz urządzeń, a następnie przydzielanie urządzeń do magazynów oraz przenoszenie pomiędzy magazynami. Pozwala to śledzenie historii sprzętu, od przyjęcia na magazyn główny, do momentu utylizacji.
Podczas wdrożenia Systemu definiuje się technologie jakie obsługują urządzenia sieciowe i klienckie używane przez Operatora. Następnie podczas wprowadzania urządzeń do Systemu można wybrać które technologie realizuje dane urządzenie, pozwala to potem na wybór właściwych urządzeń w różnych procesach realizowanych w Systemie.
Istnieje możliwość definiowania okresów rozliczeniowych o dowolnej długości oraz przypisywania Klientów do wybranych okresów. Można również wystawić faktury na żądanie, za wyświadczone usługi jednorazowe. System generuje pliki JPK oraz posiada API do przesyłania danych do systemu księgowego. SORT.BSS gwarantuje, że rozliczone zostaną wszystkie wyświadczone Klientom usługi.
Istnieje funkcjonalność przyjmowania wpłat w kasie oraz rozliczenie wpłat masowych z banków. W eBOK jest z kolei możliwość dokonywania płatności za pomocą kodów QR.
Jeśli reklamacja wymaga interwencji służb technicznych system pozwala na tworzenie dla nich odpowiednich zleceń technicznych. W przypadku uznania reklamacji i decyzji o wyliczeniu bonifikat oraz rekompensat, zostaną one obliczone zgodnie z wytycznymi zawartymi w odpowiednich przepisach.
System umożliwia wyświetlanie list Klientów z zaległościami oraz tych podlegających windykacji. Listy można filtrować i sortować wg różnych kryteriów. Wobec poszczególnych Klientów lub całych grup można podejmować różne akcje windykacyjne, zależne od zdefiniowanych w procesie windykacji etapów.
Funkcjonalność pobrania rekordów taryfikacyjnych z central, wyznaczenie czasów połączeń oraz numerów do których dzwoniono. Na podstawie tych informacji, z uwzględnieniem cennika bilingowego, obliczane są opłaty. Wyznaczone wartości przekazywane są do procesu fakturowania, razem z bilingiem.
System zawiera definiowalne terminarze dla techników. Pozwalają one na przydzielanie prac do wolnych „okien czasowych”, zapewnia kontrolę realizacji prac. Technikom udostępnia niezbędną wiedzę do organizacji swojej pracy oraz możliwość rejestracji wykonania zlecenia. Responsywny interfejs w systemie pozwala na pracę w biurze oraz w terenie na urządzeniach mobilnych.
W systemie SORT.BSS jest moduł konfigurowalnych raportów, w którym znajdują się predefiniowane raporty standardowe. Każdy Operator może samodzielnie utworzyć dowolny raport tworząc odpowiednie zapytania SQL, moduł udostępnia wszystkie dane znajdujące się w bazie systemu.
Moduł posiada konfigurowalne elementy wyglądu interfejsu użytkownika takie jak logo Operatora, kolory itp. Zapewnia dostęp do dokumentów klienta np.: umowy, zamówienia, faktury. Możliwość pobrania kodu QR zawierającego wszystkie dane do przelewu. eBOK jest też kanałem marketingowym informującym Klienta o nowych ofertach.
SORT.OSS to możliwość definiowania hierarchicznej budowy sieci oraz wskazywania lokalizacji w której znajdują się poszczególne węzły. Tak zdefiniowane węzły, wraz z relacjami pomiędzy nimi, można następnie przeglądać na mapie, co ułatwia m.in. planowanie modernizacji sieci.
Dla każdego urządzenia sieciowego należy zdefiniować technologie jakie ono realizuje. Wraz z informacją o lokalizacji urządzenia pozwala to na wybór jakie usługi można zaoferować Klientowi pod wskazanym przez niego adresem.
SORT.OSS to również provisioning do różnorodnych platform sprzętowych, m.in.: GPON różnych producentów, routery dostępowe, platformy IPTV, platformy VoIP i inne.
Prezentowanie na mapach hierarchicznej topologii posiadanej sieci z uwzględnieniem technologii dostępnych na poszczególnych urządzeniach i lokalizacjach.
W ramach projektu B3S – Business and Security Support System, wykonane zostały modyfikacje w komponencie SORT.BSS polegające na rejestrowaniu różnorodnych zdarzeń zachodzących w Systemie, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo danych i ogólnie biznesu Operatora telekomunikacyjnego. Utworzony został również nowy komponent SORT.SEC służący do zbierania i analizy zdarzeń z Systemu SORT.BSS oraz infrastruktury sieciowej.
SORT.SEC umożliwia Operatorowi spełnienie wymogów prawnych dotyczących Operatorów telekomunikacyjnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Cyfryzacji w sprawie minimalnych środków technicznych i organizacyjnych oraz metod, jakie przedsiębiorcy telekomunikacyjni będą obowiązani stosować w celu zapewnienia bezpieczeństwa lub integralności sieci i usług. Operatorzy zostaną zobowiązani do prowadzenia działań dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa lub integralności sieci i usług również na podstawie nowego Prawa Telekomunikacyjnego, które musi do końca roku 2020 być dostosowane do Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej.
W przypadku Operatorów, którzy w myśl Ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa stali się Operatorami Usług Kluczowych, wdrożenie Systemu SORT.SEC jest doskonałym rozwiązaniem do zapewnienia, że wszystkie wymagania prawne są właściwie realizowane.
Możliwość monitorowania różnych zdarzeń takich jak: logowanie operatorów do systemu, definiowanie klientów, umów. Można również monitorować zdarzenia zachodzące w infrastrukturze sieciowej Operatora. Operator może w każdej chwili wybrać, które zdarzenia chce aktualnie monitorować.
Dla każdego monitorowanego zdarzenia można zdefiniować krytyczne wartości, których przekroczenie wyzwoli alert. Dzięki tej funkcjonalności można np. kontrolować pracę personelu, czy nie podejmuje niebezpiecznych dla Operatora działań oraz czy praca jest wykonywana w efektywny sposób.
Z każdego alertu można utworzyć incydent, ale nie tylko, można go też tworzyć niezależnie. W ramach incydentu można dokonać analizy skutków, strat finansowych, określić zasoby i procesy których dotyczy, opisać podjęte działania.
Na podstawie liczby incydentów danego rodzaju system pozwala na wyznaczenie prawdopodobieństwa zaistnienia danego zagrożenia oraz oblicza potencjalne straty. Możliwe jest również zdefiniowanie zabezpieczeń i wyliczenie ich kosztu.
Zdarzenia podlegające monitorowaniu są prezentowane za pomocą wykresów pozwalających na orientowanie się w skali i źródłach potencjalnego zagrożenia.
Zdefiniowane przez operatora zagrożenia są prezentowane w podziale na obszary wraz z informacją o wyliczonym poziomie ryzyka.
Wszystkie powyższe działania mają na celu zaplanowanie zabezpieczeń niwelujących straty w przypadku wystąpienia najniebezpieczniejszych zagrożeń.
System SORT.B3S udostępniamy w różnych konfiguracjach komponentów, zależnie od potrzeb Operatora. Każdy z komponentów: SORT.BSS, SORT.OSS i SORT.SEC jest osobnym Systemem i może być wdrożony oraz eksploatowany samodzielnie. Jednak dopiero połączenie wszystkich komponentów razem pozwala Operatorowi na wykorzystanie wszystkich możliwości jakie oferuje System SORT.B3S.
W każdym modelu udostępniania cena zależy od liczby aktywnych abonentów rozliczanych w Systemie, cena za pojedynczego abonenta jest taka sama niezależnie od liczby wszystkich abonentów Operatora.
System oferujemy w następujących modelach udostępniania:
Operator kupuje licencję oraz zapewnia infrastrukturę sprzętową
Wsparcie techniczne i dostęp do aktualizacji świadczone jest w ramach odrębnej opłaty.
Klient zapewnia infrastrukturę sprzętową, ale nie kupuje licencji.
Udostępnienie zawsze aktualnej wersji systemu w ramach subskrypcji jest płatne w ramach miesięcznych opłat przez cały okres korzystania.
Klient korzysta z zawsze aktualnej wersji systemu działającej w zasobach dostawcy płacąc miesięczną opłatę za dostęp.