W wyniku postępowania przetargowego organizowanego przez PPHU Macrosat w Barczewie w 2018 roku dostarczyliśmy i wdrożyliśmy kompleksowe rozwiązania do zarządzania przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym. Wymagania postawione temu zadaniu były złożone i wynikały z wieloletniego doświadczenia Inwestora. Obejmowały zasadniczo 2 obszary: zarządzanie przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym i paszportyzację sieci. System informacyjno-komunikacyjny w Macrosat został wdrożony z powodzeniem i jest nieodłącznym elementem codziennej pracy tego operatora do dziś. Z kolei w lipcu br. system ewidencji sieci ARNIS, będący jednym z elementów systemu informacyjno-komunikacyjnego, został rozszerzony o aplikację mobilną ARNIS Mobile.
Celem wdrożenia aplikacji ARNIS Mobile na urządzeniach mobilnych było przede wszystkim usprawnienie komunikacji między pracownikami technicznymi pracującymi w terenie a pracownikami biura Macrosat oraz szybsza i efektywniejsza reakcja w przypadku wystąpienia awarii bądź uszkodzenia dowolnego elementu sieci telekomunikacyjnej, co znacząco wpłynie na poprawę jakości oferowanych usług przez operatora telekomunikacyjnego.
Dzięki zainstalowanej aplikacji na smartfonach i tabletach, pracownicy techniczni pracujący w terenie mają łatwy i bezpośredni wgląd do informacji zarządzanej sieci, są w stanie podejrzeć statusy poszczególnych zasobów sieci (wolny, zajęty, uszkodzony, zarezerwowany), zaprezentować na mapie wybraną trasę połączeniową np. w relacji zakończenie sieci – wybrany węzeł sieci czy choćby zaprezentować zawartość studni kanalizacyjnej lub innego obiektu znajdującego się na mapie.
Ponieważ w Macrosat system do ewidencji sieci ARNIS jest używany od ponad 2 lat, wdrożenie ARNIS Mobile wymagało jedynie aktualizacji wersji systemu ARNIS funkcjonującej dotychczas na urządzeniach stacjonarnych. Następnie uruchomiona została usługa ArnisAPI oraz niezbędne do prawidłowego działania środowisko, wykonano również niezbędne prace rekonfiguracyjne w sieci LAN i zestawiono tunel VPN. Po prawidłowym zestawieniu i przetestowaniu wszystkich połączeń nie pozostało już nic innego jak instalacja ARNIS Mobile na wskazanych przez operatora urządzeniach mobilnych.
1. Aktualizacja lub wdrożenie systemu paszportyzacji sieci ARNIS.
2. Instalacja i uruchomienie usługi ArnisApiService wraz z niezbędnym środowiskiem na serwerze.
3. Uruchomienie komunikacji między usługą ArnisApiService.
4. Udostępnienie usługi ArnisApiService na zewnątrz.
5. Instalacja i konfiguracja aplikacji ARNIS Mobile na terminalach mobilnych.
6. Uruchomienie aplikacji ARNIS Mobile i zalogowanie się do systemu.
7. Szkolenie pracowników z obsługi aplikacji ARNIS Mobile.
Procedura wdrożenia systemu ARNIS Mobile jest bardzo prosta. Została przemyślana w taki sposób by minimalnie obciążać pracowników operatora. Zgodnie z praktyką przyjętą przez Comfortel naszych aplikacji i systemów nie pozostawiamy samych sobie, a w razie potrzeby pomagamy i udzielamy konsultacji. Zastosowanie w codziennej pracy urządzeń mobilnych to z kolei podniesienie efektywności pracy oraz szybsza komunikacja, co przekłada się na podniesienie jakości usług.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.